Întrebări frecvente

Răspundem la cele mai frecvente întrebări

Găsiți mai jos informații, detalii și pași de urmat pentru a înțelege mai bine
1Vreau un contract de furnizare, însă spațiul nu este racordat la sistemul de distribuție.
Dacă nu ești încă racordat la reƫeaua de gaz sau electricitate trebuie să te adresezi mai întâi distribuitorului din zona ta. În cazul în care nu știi care este acesta, poți consulta lista disponibilă pe www.anre.ro.
2Ce este factura de regularizare?
Este factura emisă în baza indexului citit de către operatorul de distribuție.
3Cât de des se realizează regularizarea?
Regularizarea se realizează de fiecare dată când operatorul de distribuție citește indexul, iar perioada regularizată este cea cuprinsă între două citiri consecutive ale indexului de către operatorul de distribuție. În prima factură emisă după citirea indexului se află consumul regularizat și dacă acesta este mai mare decât consumul estimat, diferența trebuie achitată de client. În cazul în care consumul regularizat este mai mic decât consumul estimat și suma plătită în plus depășește 100 lei, furnizorul va restitui clientului această sumă conform prevederilor legale și contractuale.
4Ce conține factura de regularizare a consumului?
În factura de regularizare a consumului vei regăsi informații cu privire la consumul citit de operatorul de distribuție, diferența dintre consumul efectiv înregistrat (citit) și consumul estimat din convenția de consum, facturat pentru perioada în care nu ai trimis indexul autocitit. Astfel, modul de calcul pentru consumul regularizat este următorul: Gaze naturale: Consum [mc] = index nou citit [mc] – index vechi citit [mc] / Energie electrică: Consum [kWh] = index nou citit [kWh] – index vechi citit [kWh]
5Am trimis o solicitare. În cât timp mi se va răspunde?
Termenul de răspuns poate fi influențat de mai mulți factori printre care complexitatea solicitării sau implicarea unor altor părți precum distribuitori, furnizori, prestatori de servicii etc. în rezolvarea solicitării.

Cu toate acestea, există un termen maxim pentru primirea unui răspuns, conform standardului de performanță pentru furnizarea energiei.
- Solicitări oferte: 5 zile lucrătoare pentru solicitările de ofertă gaze naturale.
- Solicitări contracte: 5 zile lucrătoare de la comunicarea tuturor informațiilor și documentelor necesare.
- Solicitări facturi: 5 zile lucrătoare pentru cazurile în care nu este necesar suport din partea distribuitorului.
- Solicitări plăți: 20 de zile lucrătoare.
- Solicitări servicii tehnice: 20 de zile lucrătoare pentru solicitări referitoare la oferte, contracte, prestarea serviciilor, informații generale sau facturarea serviciilor tehnice.

Informațiile referitoare la toate termenele de răspuns prevăzute de legislația în vigoare pot fi regăsite în secțiunea dedicată informațiilor legislative.
6Vreau să se verifice metrologic echipamentul de măsurare a consumului de gaze naturale (contorul). Este necesar să achit vreo taxă?
Serviciul de înlocuire și verificare a mijlocului de măsurare a gazelor naturale este prestat de către operatorul sistemului de distribuție. Gaz Nord Est S.A., în calitate de furnizor de gaze naturale, va transmite solicitarea ta distribuitorului, urmând să revenim către tine cu răspunsul operatorului.

În situația în care rezultatul verificării echipamentului de măsurare a consumului de gaze naturale este:
- Declarat „admis” (acesta corespunde normelor tehnice de funcționare, înregistrând corect consumul de gaze naturale), va fi necesar să achiți taxele aferente acestui serviciu, percepute de către distribuitorul din zona ta.
- Declarat „respins” (acesta nu corespunde normelor tehnice de funcționare, nu înregistrează corect consumul de gaze naturale) cheltuielile aferente înlocuirii şi verificării sistemului/mijlocului de măsurare a gazelor naturale vor fi suportate de distribuitor/cel care exploatează sistemul/mijlocul de măsurare a gazelor naturale.